Gravel Fondo 4 Sostinės nevaržybinis dviračių maratonas 2018 birželio 23-24 d. Nuostatai

Gravel Fondo 4 Sostinės dviračių maratonas yra pirmasis žvyrkelių maratonas Lietuvoje. Gravel fondo, dviračių lenktynės ir maratonai žvyrkeliais - sparčiai populiarėjantis formatas pasaulyje.

Kodėl 4 sostinės? Vilnius (amžinoji) > Kernavė (ankstyvoji) > Kaunas (laikinoji) > Trakai (senoji). Maratono maršrutas eis pro jas.

 

Data: 2018 birželio 23-24 d. Galite važiuoti tik vienos dienos etapą ar dvi dienas pilną maratoną.

Birželio 23 d. Vilnius-Kaunas. Startas 10 val. pievoje prie Baltojo tilto tarp Upės g. ir Neries, Vilniuje. https://goo.gl/maps/8Sh6o6rR7ao

Finišas aikštelėje prie Lampėdžių kempingo, Raudondvario pl. 161 A, Kaune. Finišas uždaromas 20 val. https://goo.gl/maps/YUumAfDA9Ax

 

Birželio 24 d. Kaunas-Vilnius. Startas 10  val. prie Lampėdžių kempingo, kur finišas 06.23 d. Finišas Vilniuje prie kavinės „Žvėryno užeiga“ Vytauto g. 37, Vilnius. Finišas uždaromas 20 val.

https://goo.gl/maps/azrMeu1mUj12

Numerių išdavimas ir registracija 9 val. starto vietoje.

 

Renginys įvyks, jei iki išankstinės registracijos pabaigos bus mažiausiai 30 pilnai registruotų dalyvių kiekvienos dienos trasai. Kitu atveju organizatoriai pasilieka teisę atšaukti renginį iki birželio 21 d. 17 val. paskelbdami apie tai tinklapio dviratai.lt naujienose. Atšaukimo atveju registracijos mokesčiai bus gražinti.

Bet tikimės, kad renginys įvyks, nes labai įdomios ir kruopščiai parinktos trasos laukia jūsų.

 

Registracija

Išankstinė registracija iki birželio 20 d. 21 val. galioja suvedus duomenis į registracijos formą ir sumokėjus starto mokestį į VšĮ „Dviratai“ sąskaitą nr. LT707300010124710435, AB bankas „Swedbank“. Mokėjimo paskirtyje nurodyti: 4S ir dalyvio vardą pavardę (visų dalyvių, jei mokama už kelis). Be mokesčio registracija negalioja.

Iš anksto registruotiems dalyviams atminimo medaliai po finišo.

Renginyje gali dalyvauti tik pilnamečiai ne jaunesni kaip 18 metų.

 Starto mokestis sumokėjus iki birželio 21 d. viena diena 16 eur. Už 2 dienas 28 eur.

Mokestis vėliau ir starto vietoje: viena diena 25 eur, abi dienos 40 eur.

 Dalyvis gauna: starto numeris; parinkta ir patikrinta trasa ir jos gpx byla; maitinimas po finišo; kontrolinis punktas; lydintis transportas ir pagalba trasoje; laiko fiksavimas, atminimo medalis.

 

Trasa

Pagrindinė trasa ~120-130 km/dienai. XL trasa 150-170 km. Abi dienas galima važiuoti pasirinktinai pagrindine arba XL trasa. Pagrindinė lengvesnė, XL sudėtingesnė ir ilgesnė.

Trasų Gpx failai ir pilnas aprašymas bus paskelbti birželio 19 d. šiame puslapyje. Maršrutai nepaženklinti. Trasos parinktos šalutiniais ramaus eismo įdomesniais keliais. Važiavimas vyksta be eismo apribojimų, visi dalyviai privalo laikytis Kelių eismo taisyklių ir kiekvienas atsakingas už savo elgesį bei jo pasekmes. Aplink graži vasariška gamta, žaluma ir kelio dulkės.

Trasų danga 20-30proc. asfaltas, kita žvyrkelis, šiek tiek lauko kelių, trumpi grindinio ruožai. Žvyrkelių kokybė įvairi nuo „skaistyklų-tarkų“ iki malonių miško kelių. Vietomis gali būti smėlėta, minkšta danga, priklausomai nuo oro sąlygų. Gravel – žvyrkelių formatas, todėl važiavimas jais yra maratono pagrindas. Visas maršrutas kruopščiai patikrintas, kai kurie keliai jus maloniai nustebins.

 

Dviračiai. Rekomenduojame važiuoti MTB, Gravel, CX, turistiniais ar kitokiais dviračiais su plačiomis padangomis, pritaikytomis gruntinei dangai. 2,25 padangos plotis – neperdaug.  Rekomenduojame susitvarkyti dviračius pas meistrus, susitepti grandinę.

 

Formatas

Gravel Fondo 4 Sostinės yra gran fondo, nuotykių ir dviračių maratono bei savarankiškų (self-supported) lenktynių lydinys, organizuojamas pirmą kartą.

Renginio formatas – savarankiškas važiavimas su minimalia pagalba iš šalies. Dalyviai turi įsirašyti pasirinktą trasą į savo navigacijos įrenginį ir ją sekti važiavimo metu. Tinka Garmin, Polar, Suunto, Sigma, kt. Arba telefonas su GPS programa. Rekomenduojame nemokamą GPXViewer, kurią reikia įsidiegti telefone. Vandeniu, maistu, dviračio techniniu aptarnavimu kelyje dalyviai pasirūpina patys. Trasoje bus nemažai parduotuvių didesnėse gyvenvietėse ir miesteliuose. Vandens galima gauti pakeliui pas žmones. Tai nuotykių maratonas, kuriame dalyviai važiuoja atsakingai, įvertindami visas aplinkybes. Nepravažiuoja miestelio su pustuštėm gertuvėm ir tuščiu skrandžiu, nes kitas bus toli. Pasiima viską ko reikia kelyje, nes nėra ir negali būti iš paskos važiuojančio komandos automobilio (nes formatas – savarankiškas). 

 

Kritiniu ar nelaimės atveju (sulūžo dviratis, nugriuvote, pervargote ar dėl kitų rimtų priežasčių nebegalite tęsti maratono) būtina skambinti organizatoriams, jie atvažiuos jūsų paimti ir paveš iki finišo. Esant ypatingam atvejui, dėl skubios medicinos pagalbos skambinti 112. Kadangi visi turės GPS įrenginius, galės tiksliai pasakyti, kurioje vietoje yra. Padėkite vieni kitiems trasoje.

 

Trasoje bus 1 kontrolinis punktas, kuriame privaloma atsižymėti. Jame bus vandens, užkandžių, bet negalima pasikliauti tik šiuo punktu, įveikti trasai jo atsargų neužteks. Jis veiks ribotą laiką.

 

Grupės, važiavimo variantai

Dalyvius suskirstėme į Fondo, Sporto ir Turistų grupes pagal važiavimo tempą, kurios yra sąlyginės ir rekomendacinės. Šios rekomendacijos tinka pagrindinei ir XL trasai, kad jūs patys pagalvotumėte ir įvertintumėte kaip važiuosite.

 

Sporto grupė lenktyniauja dėl vietų ir prizų, kas pirmas. Fondo grupės dalyviai tiesiog mėgsta greitai važiuoti, skuba įveikti trasą, bet nesivaržo dėl prizų, dėl vietų. Turistai važiuoja ramiai, grožisi aplinka. Jų tikslas įveikti trasą per kontrolinį laiką.

Grupės tik rekomendacinės, nes tempą reguliuos aplinkybės ir jūsų valia. Pradėjote lenktyniauti, bet koja neina, aplink labai gražu ir norisi apsidairyti, todėl persijungėte į Turisto būseną. Nežadėjote lenktyniauti, bet starte gera energija, smagi kompanija, koja eina – įjungėte Sporto režimą ir pirmyn. Norite pasimėgauti trasa ir apylinkių vaizdais, žinote kad labai neskubėsite - Turisto grupė. Važiuokite kaip jums patinka.

 

Apdovanojimai, rezultatai

Visi finišavę dalyviai gauna atminimo medalį. Pilnos 2 dienų distancijos visi dalyviai gauna specialų atminimo prizą. Nors vieną dieną finišavęs dalyvis patenka į 4 etapų Dviratų Gran fondo turo‘ 2018 bendrą įskaitą.

 

1) Sportas. Gravel lenktynės. Pagrindinės ir XL trasos 2 dienų bendros įskaitos nugalėtojai apdovanojami išskirtiniu prizu. Kiti 2-3 v. prizininkai taurėmis. Apdovanojimai įteikiami finišavus Vilniuje ir suskaičiavus rezultatus, kad įsitikinti pergale.

Tik vieno etapo 1-3 vietų laimėtojai (kurie nevažiuoja sekančią dieną) apdovanojami medaliais iškart po finišo.

Lenktynės vyksta nuo starto iki finišo sąžiningos konkurencijos ir pasitikėjimo principu. Dėl prizų rungtyniaujantys dalyviai turi griežtai laikytis trasos maršruto pagal gpx bylą. Nusukus nuo trasos, būtina grįžti į tą patį tašką ir važiuoti toliau pagal maršrutą. Draudžiama trumpinti, keisti trasą.

Prizai bus įteikti pagal rezultatus finišo vietoje. Visų prizinių vietų laimėtojai per 2 dienas privalės atsiųsti el. paštu Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. savo gpx failą ir nuorodą į garmin/strava/polar ar kitą platformą su įrašytu lenktynių rezultatu ir trasa. Teisėjai patikrins ir jei bus esminių pažeidimų, anuliuos rezultatą. Tuo atveju dalyvis privalės gautus prizus gražinti organizatoriams. Tikimės, kad to neprireiks.

Viskas pagrįsta sąžiningumu ir garbingu elgesiu. Jei teisėjai manys, kad dalyvis negali pretenduoti į prizą, bet jis ginčys sprendimą ir nesutiks su teisėjų išvadomis – toks dalyvis bus paskelbtas DSQ, jo rezultatas anuliuotas ir tai viešai paskelbta Dviratų tinklapyje ir FB. Visi dalyviai-lenktynininkai registracijos metu ir pasiimdami starto numerį sutinka su šiom sąlygom.

 

2) Fondo ir Turistai važiuoja kaip jiems patogiau, jų rezultatas fiksuojamas finiše ir pateikiamas bendrame sąraše. Jie nesivaržo dėl vietų ir prizų. Visi dalyviai turi laikytis trasos ir važiuoti pagal gpx failą. Su grupe kartu finišavę dalyviai gauna tą patį finišo laiką.

Jei dalyviui būtinai prireikė nusukti nuo trasos, ją sutrumpinti ar jos nebaigti – jis turi pranešti apie tai teisėjams. Rezultatuose tai bus pažymėta.

 

Nakvynė Kaune

Organizatoriai siūlo nakvynę palapinėse Lampėdžių kempinge Kaunas Camp Inn visiems finišavusiems. Kitais nakvynės Kaune variantais dalyviai pasirūpina patys.

 http://www.campinn.lt/kempingas-1/

Kaina žmogui 8 eur, pats susimoka kempingo administracijai. Kempinge dušai, virtuvė, saugoma teritorija. Būtina prirakinti dviratį su savo spyna. Ramybės laikas kempinge nuo 20 val. draudžiama triukšmauti, lėbauti, vartoti alkoholį. Šalia Lampėdžių ežeras, pliažas. Netoli kavinės, maisto parduotuvės. Iki Kauno centro ir senamiesčio 5 km dviračių taku.

Organizatoriai prieš startą paims dalyvio kuprinę su jo daiktais nakvynei (palapinė, miegmaišis, kilimėlis, spyna, kt.) ir nuveš į kempingą. Kitą dieną jie bus parvežti į finišą Vilniuje.

 

Grįžimas iš Kauno, Vilniaus. Rekomenduojame autobusu su dviračių laikikliais www.autobusubilietai.lt arba traukiniu https://www.traukiniobilietas.lt/portal/

 

Parkavimas Vilniuje. Upės g. prie starto žalia parkavimo zona, šeštadienį 8-18 val. 1 val/30 cnt. Sekmadienis nemokamas. Arba palikti už mokamų zonų ribos, Žirmūnuose pvz. PC IKI prie žiedo ar toliau prie RIMI ir atvažiuoti į startą dviračiu palei Nerį. Netoli, keli km.

Parkavimas Kaune. Prie kempingo parkavimas mokamas, aikštelė maža, mašinas palikti draudžiama. Palikti galima netoli Raudondvario pl. prie PC ar kur nemokama ir atminti iki starto.

 

Privalomas dalyvio inventorius

Startuodami dalyviai privalo turėti nurodytus daiktus. Prieš startą vyks atsitiktinis dalyvių patikrinimas dėl privalomo inventoriaus. Neturint šių daiktų, pasiūlysime nevažiuoti ir negražinsime startinio mokesčio.

Būtinas šalmas, telefonas ar navigacijos įrenginys su įrašyta trasos gpx byla, ryški apranga, veikiančios šviesos (mirksiukai) dviračio priekyje ir gale. Būtina pompa (ar CO2 balionėliai su įrenginiu), atsarginė kamera (rekomenduojamos dvi), mentelės padangos montavimui, daugiafunkcinis įrankis. Būtina didelė 0,75 l gertuvė (bet geriau dvi) ar kuprinė su talpa vandeniui, pinigai (bent 15 eur).

Rekomenduojamas powerbankas telefonui ar navigacijos įrenginiui tiekti energiją (renginio trukmė 5-8 val.) jo išsikrovimo trasoje atveju. Energetinių batonėlių, geliukų ar kitokio maisto atsarga su savimi. Apranga pagal orą. Kremas nuo saulės! Akiniai nuo saulės. Kepurėlė ar kaklaskarė galvai.

 

Bendra tvarka

Numeris tvirtinamas ant vairo, negalima jo užlankstyti ar kitaip paslėpti. Abi dienas važiuojantis dalyvis gauna vieną numerį. Kontrolės punkte būtina pažymėti numerį antspaudu.

Starto vietoje nurodytu laiku organizatoriai duoda startą ir visi važiuoja dviračių takais iš miesto nurodytu maršrutu. Maratono eigoje dalyviai išsiskirsto į grupes pagal savo tempą ar pavieniui ir važiuoja pasirinktą trasą jiems patogiu greičiu, sustodami pailsėti, pavalgyti, atsigerti kada jiems patogu. Dalyviai privalo laikytis Kelių eismo taisyklių.  

Dalyviai turi važiuoti tuo maršrutu, kuriam užsiregistravo.

Finišavus iškart privaloma pasižymėti finiše savo laiką.

 

Saugumas trasoje.

Žvyrkelių danga būna slidi ir blogas sukibimas su padangomis dėl biraus grunto, smulkių akmenukų ir smėlio. Ypač slidu, pavojinga ir dviratis gali būti sunkiai valdomas nuokalnėse, posūkiuose. Todėl būtina įvertinti dviračio greitį, trajektorijas. Keliai vietomis siauri, su staigiais posūkiais, kuriuose blogas matomumas. Būtina įvertinti savo elgesį ir galimai atvažiuojančią iš priekio mašiną.

 

Būtina reguliariai gerti ir valgyti trasoje, kad neištiktų dehidratacija ir nusilpimas. Visada turėti  vandens gertuvėje. Dar geriau pasirūpinti izotoniniu ar hipotoniniu gėrimu, nusipirkti tam skirtų sporto papildų. Renginio partneris „Maistas Sportui“ parduotuvių tinklas.

Gerti ir valgyti labai svarbu, nes buvo atvejis, kad po Jonavos gran fondo dalyviui teko kviesti greitąją, nes per mažai gėrė trasoje ir ištiko didelė dehidratacija ir šilumos smūgis.

Pajutę perkaitimo, šilumos smūgio požymius slėpkitės ir ilsėkitės pavėsyje, gerkite daugiau vandens, apsišlakstykite veidą ir kūną vandeniu.

 

Dalyvio atsakomybė. Dalyviai patys atsako už savo turtą ir sveikatą, materialinę ir kitokią žalą sau ir aplinkiniams susijusią su dalyvavimu renginyje. Dalyviai neturi jokių pretenzijų organizatoriams dėl nelaimingų atsitikimų ar materialinių nuostolių.

 

 

Informacija tel. 8-699-33661 Linas Vainius, VšĮ Dviratai valdybos narys

 

Organizatoriai VšĮ „Dviratai“ www.dviratai.lt